Hatha Yoga

Yoga kan een bijdrage leveren aan:

  • Het lichaam zoals de gewrichten, de wervelkolom, de organen, het zenuwstelsel en bloedsomloop.
  • De adem waardoor de lichamelijke spanning afneemt en de adem vrijer kan stromen.
  • Door de grotere vitaliteit die ontstaat, kom je beter in je vel te zitten.
  • Beter omgaan met stress.
  • Verstevigen van spiergroepen.
  • Beter evenwicht.

Onze hatha yogales is opgebouwd uit staande, zittende en liggende houdingen. De adem is de dragende kracht van de beweging.

Eerst voer je de oefeningen dynamisch uit ter voorbereiding op de statische houding. Met hatha yoga leer je het verschil ervaren tussen spanning en ontspanning in de yogahoudingen.

Alle mogelijkheden van de wervelkolom en de gewrichten komen aan bod. Tijdens de yogales leer je hoe je onnodige spanning kunt loslaten. Hierdoor kom je gemakkelijker in contact komt met ontspanning.

Weetjes

  • De yogales 75 minuten duurt.
  • Je na de les een kopje thee kunt drinken in de knusse ontspanningsruimte.
  • Je de bewustwording van hatha yoga ook in je dagelijks leven kunt toepassen.
  • Iedereen yoga kan beoefenen; van 0 tot 99!
  • Zowel mannen als vrouwen baat hebben bij yoga.
  • De oefeningen variëren van subtiel tot uitdagend.

 

Leer anders omgaan met stress, denken en je eigen lichaam. 

 

Waarom HATHA yoga?

De vorm van yoga die in het Westen het meest wordt beoefend, is hatha yoga. Dat komt omdat deze vorm enorm krachtig is. De andere yogavormen zijn vaak een aftakking van hatha yoga. 

 Zoals je ademt, zo denk je. 

 

meer weten over hatha yoga? stel je vraag