Home » Pilates

Pilates

Pilates is geconcentreerd en bewust bewegen, waardoor de lichaamshouding, beweging, lichaamsbeheersing en coördinatie aanmerkelijk verbeteren. Als je de lessen regelmatig bezoekt over een langere periode, bereik je natuurlijk het beste resultaat.

Het is belangrijk de lessen met precisie en aandacht uit te voeren.

Met pilates verbetert je lichaamshouding

De nadruk ligt bij pilates op het trainen en krachtig maken van je rompspieren, ook wel je powerhouse genoemd. Je andere spieren train je bewust lang en soepel waardoor de schoudergordel wordt gestabiliseerd. Je houdingspieren in je nek worden sterker! Hierdoor verbetert je lichaamshouding.

Pilates is uitstekend voor de algehele gezondheid. Dat komt omdat het gebruik van de adem in de beweging ervoor zorgt dat je volledig leert ademen. Dit geeft je ruimte en lichtheid. De docent probeert je hierbij in het huidige moment te houden. Zo ben je altijd bewust en aandachtig bezig te zijn met je lichaam en leer je om aanwezig te zijn in het moment.

De voordelen van pilates

  • Verhoogd bewustzijn van je lichaam.
  • Soepeler wervelkolom.
  • Sterke en diepliggende buikspieren en rugspieren.
  • Verbetering van de lichaamshouding.
  • Verbetering motoriek en bewegingstechniek.
  • Langere spieren.
  • Sterker en strakker lijf.
  • Verbetering van je longcapaciteit.
  • Eventuele rug- en nekklachten verminderen of verdwijnen compleet.

Geconcentreerd en
bewust bewegen.

Meer weten? Stel je vraag!

Chat openen
Stel hier je vraag